Deprecated: Funktionen jetpack_form_register_pattern är föråldrad sedan version jetpack-13.4! Använd Automattic\Jetpack\Forms\ContactForm\Util::register_pattern i stället. in /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/functions.php on line 6078 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/functions.php:6078) in /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/functions.php:6078) in /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/functions.php:6078) in /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/functions.php:6078) in /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/functions.php:6078) in /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/functions.php:6078) in /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/functions.php:6078) in /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/functions.php:6078) in /customers/b/7/3/mammatrams.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 {"id":7741,"date":"2019-06-13T13:28:43","date_gmt":"2019-06-13T11:28:43","guid":{"rendered":"http:\/\/www.mammatrams.se\/?p=7741"},"modified":"2019-06-13T13:28:50","modified_gmt":"2019-06-13T11:28:50","slug":"carena-gotland-recension","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.mammatrams.se\/carena-gotland-recension\/","title":{"rendered":"Carena Gotland recension och probleml\u00f6sning"},"content":{"rendered":"\n

Vill du hoppa direkt till probleml\u00f6sningen s\u00e5 scrolla ner till slutet.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r vi valde Carena Gotland s\u00e5 skrev jag ett utf\u00f6rligt inl\u00e4gg om varf\u00f6r<\/a> \u2013 vi gjorde en del research inf\u00f6r k\u00f6pet och jag t\u00e4nkte att det finns kanske fler som g\u00f6r som vi. Det gjorde det, visade det sig, s\u00e5 h\u00e4r kommer uppdateringen och en regelr\u00e4tt (??) Carena Gotland recension (jag har anv\u00e4nt Barnvagnsblogg.com<\/a> som mall \u2013 eller ok, kanske inte fullt<\/em> s\u00e5 ambiti\u00f6st, men n\u00e4stan). <\/p>\n\n\n\n

Tvilling-\/syskonvagn Carena Gotland recension<\/h2>\n\n\n\n
\"Carena
Bildk\u00e4lla: Lekmer.se<\/em><\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n
M\u00e4rke: <\/strong>Carena
Modell:<\/strong> Gotland
\u00c5rsmodell:<\/strong> 2017
Chassif\u00e4rg:<\/strong> Svart
F\u00e4rg:<\/strong> Olivgr\u00f6n<\/pre>\n\n\n\n

Bakgrunden till varf\u00f6r vi valde Carena Gotland ist\u00e4llet f\u00f6r Carena Visby, som har v\u00e4ndbara sittdelar, kan du l\u00e4sa om h\u00e4r<\/a>. <\/p>\n\n\n\n

Carena Gotland \u00e4r en syskonvagn fr\u00e5n budgetm\u00e4rket Carena, som tidigare \u00e4gdes av Brio men k\u00f6ptes av Lekmer. Vi har anv\u00e4nt den i 1,5 \u00e5r till v\u00e5ra pojkar som i dag \u00e4r 2,5 och 4 \u00e5r, och har s\u00e5klart en hel del att s\u00e4ga om den. Av de saker man vanligtvis brukar anv\u00e4nda barnvagnar till, s\u00e5 finns det nog inget vi som vi inte gjort \u2013 f\u00f6rutom att anv\u00e4nda den med liggdel. V\u00e5ra barn \u00e4r f\u00f6r stora och vi har aldrig ens sett<\/em> liggdelen till Carena Gotland.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6rst och fr\u00e4mst s\u00e5 ska det s\u00e4gas att vi kanske inte har gett vagnen de f\u00f6ruts\u00e4ttningar som den beh\u00f6ver f\u00f6r att kunna visa sig fr\u00e5n sin b\u00e4sta sida. Vi har k\u00f6rt den ute i precis alla v\u00e4der, n\u00e4stan aldrig spolat av den, aldrig servat den \u2013 mer \u00e4n det som framhjulen har kr\u00e4vt d\u00e5 (se nedan). Den har st\u00e5tt i kallgarage n\u00e4r den inte anv\u00e4nts, dvs p\u00e5 n\u00e4tterna, och dagtid har den f\u00f6r det mesta st\u00e5tt under tak p\u00e5 f\u00f6rskolans barnvagnsparkering.<\/p>\n\n\n\n

Sittdel<\/strong> \u2013 Carena Gotland recension<\/h2>\n\n\n\n
\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Sittdelen \u00e4r inte v\u00e4ndbar, som sagt. Det g\u00e5r inte att g\u00f6ra n\u00e5got annat med den \u00e4n att reglera ryggst\u00f6det, vilket g\u00f6rs stegl\u00f6st med hj\u00e4lp av remmar och sp\u00e4nne baktill. <\/p>\n\n\n\n

\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Ryggst\u00f6det g\u00e5r att f\u00e4lla ner till n\u00e4stan fullt liggl\u00e4ge, men fotst\u00f6det g\u00e5r \u00e5 andra sidan inte att h\u00f6ja s\u00e5 ”liggl\u00e4ge” \u00e4r kanske bara korrekt ben\u00e4mning f\u00f6r lite mindre barn.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Bygeln g\u00e5r att ta av men inte vrida; man lossar allt eller inget. Vi har inte anv\u00e4nt vagnen utan bygel \u2013 vi har inte sett n\u00e5got behov \u2013 och tygremsan som f\u00e4ster i bygeln ligger \u00e4nd\u00e5 kvar p\u00e5 s\u00e4tet. Bumperskydd i plastskinn medf\u00f6ljde men de var inte ens snygga p\u00e5 s\u00e4ljbilden (sen \u00f6verst) s\u00e5 jag monterade dem, konstaterade att de var v\u00e4rre i verkligheten, och tog av dem igen.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Sittdelarna \u00e4r rymliga och t\u00e5l upp till 25 kg vardera. Barnen kl\u00e4ttrar i och ur vagnen sj\u00e4lva utan problem, \u00e4ven om vi f\u00e5tt hj\u00e4lpa till en del vintertid. <\/p>\n\n\n\n

Ofta n\u00e4r vi promenerar s\u00e5 sitter de inte i vagnen hela tiden, utan kommer och s\u00e4tter sig lite d\u00e5 och d\u00e5 p\u00e5 fotst\u00f6det. Simon har till och med l\u00e4rt sig hoppa p\u00e5 i farten. Det \u00e4r tydligen bekv\u00e4mt att sitta d\u00e4r, de kan lugnt sitta d\u00e4r en hel promenad eftersom det blir s\u00e5 l\u00e4tt att hoppa av n\u00e4r det passar. <\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Ibland har det h\u00e4nt, om vi lastat vagnen s\u00e5 att det blivit tr\u00e5ngt, att den ena f\u00e5tt sitta framf\u00f6r den andra f\u00f6r att allt och alla ska f\u00e5 plats. Med det i \u00e5tanke s\u00e5 skulle man kunna k\u00f6ra 4 sittande ungar i den h\u00e4r vagnen, under f\u00f6ruts\u00e4ttning att alla \u00e4r \u00f6verens f\u00f6rst\u00e5s f\u00f6r det blir lite tr\u00e5ngt.<\/p>\n\n\n\n

Sele \u2013 Carena Gotland recension<\/h2>\n\n\n\n
\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Carena Gotland har fempunktssele med tre olika h\u00f6jdl\u00e4gen f\u00f6r f\u00e4stning i ryggplattan. Det \u00e4r pilligt att flytta dem, men det g\u00e5r utan problem. Vaddering \u00f6ver br\u00f6stet medf\u00f6ljer, och de f\u00e4sts genom att man tr\u00e4r igenom selbanden. Som du ser har vi tappat en. Axelbanden sitter med hakar och kan l\u00e4tt krokas loss fr\u00e5n selen om man bara vill anv\u00e4nda selens grenband och midjeband.<\/p>\n\n\n\n

Vi har inte anv\u00e4nt selen mycket eftersom det \u00e4r s\u00e4llan vi beh\u00f6ver sp\u00e4nna fast barnen. Selen g\u00e5r att ta loss, men det \u00e4r lite pilligt s\u00e5 inget man \u00e4ndrar fram och tillbaka flera g\u00e5nger om dagen och det ska erk\u00e4nnas att det har funnits tillf\u00e4llen d\u00e5 jag varit himla glad att selen \u00e4nd\u00e5 funnits.<\/p>\n\n\n\n

Sufflett \u2013 Carena Gotland recension<\/h2>\n\n\n\n

Suffletten \u00e4r v\u00e4l tilltagen, och n\u00e4r ryggst\u00f6det \u00e4r uppf\u00e4llt s\u00e5 bildar suffletten som en ”luva” bakom ryggst\u00f6det. D\u00e4r brukar vi l\u00e4gga allt m\u00f6jligt; bl\u00e5tandsh\u00f6gtalare f\u00f6r att spela musik f\u00f6r barnen, bananer, vattenflaskor, mobil, m\u00f6ssor och vantar och jag vet inte vad. Mycket praktiskt.<\/p>\n\n\n\n

\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Suffletterna kan f\u00e4llas l\u00e5ngt fram. De har en liten keps med n\u00e4t p\u00e5 sidorna som man kan vika ut f\u00f6r att skydda \u00e4nnu mer. <\/p>\n\n\n\n

Nu har vi inte l\u00e5ngt till f\u00f6rskolan \u00e4nd\u00e5, men \u00e4ven om vi hade haft det s\u00e5 kan pojkarna dra upp benen och s\u00e5 kommer de fram helt torra om det regnar. \u00c4r ryggst\u00f6det uppf\u00e4llt kan du f\u00e4lla suffletten \u00e4nda fram i bygeln.<\/p>\n\n\n\n

\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

I sufflettens tak finns ett n\u00e4tf\u00f6nster med lucka som g\u00e5r att rulla upp. \u00c4ven baktill finns n\u00e4tf\u00f6nster, f\u00f6r den som ligger ner och vill se ut eller som beh\u00f6ver ventilering vid middagsvilan.<\/p>\n\n\n\n

\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Handtag \u2013 Carena Gotland recension<\/h2>\n\n\n\n
\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Handtaget \u00e4r bekv\u00e4mt vinklat f\u00f6r att b\u00e4ttre kunna man\u00f6vrera vagnen, och st\u00e4llbart i flera l\u00e4gen f\u00f6r h\u00f6jd. Man h\u00e5ller in knapparna vid leden bara och v\u00e4ljer det l\u00e4ge som passar. <\/p>\n\n\n\n

\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Handtagsskydd i plastskinn, matchande bumperskydden, medf\u00f6ljde och vi anv\u00e4nder dem f\u00f6r att h\u00e5lla handtaget fr\u00e4scht eftersom de g\u00e5r att ta av och tv\u00e4tta. Passformen l\u00e4mnar lite att \u00f6nska eftersom de g\u00e4rna vrider sig under anv\u00e4ndning \u2013 men det \u00e4r en ren sk\u00f6nhetsgrej. <\/p>\n\n\n\n

Varukorg \u2013 Carena Gotland recension<\/h2>\n\n\n\n
\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Carena Gotland har delad varukorg. Fr\u00e5n b\u00f6rjan ville vi ha en enda stor, men faktum \u00e4r att det g\u00e5tt precis lika bra med delad varukorg s\u00e5 f\u00f6r oss \u00e4r det en ickefr\u00e5ga. <\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Korgarna \u00e4r relativt l\u00e4tt\u00e5tkomliga s\u00e5 l\u00e4nge ryggst\u00f6den inte \u00e4r nedf\u00e4llda, och man f\u00e5r plats med mer \u00e4n man tror i dem. Varje korg \u00e4r godk\u00e4nd f\u00f6r 5 kg, om jag inte minns fel, men vi har packat tyngre \u00e4n s\u00e5 och det har g\u00e5tt bra.<\/p>\n\n\n\n

Broms \u2013 Carena Gotland recension<\/h2>\n\n\n\n
\"\"<\/figure>\n\n\n\n

En tv\u00e4rg\u00e5ende st\u00e5ng trycks ned med foten och hakar i kuggar p\u00e5 bakhjulen s\u00e5 att de l\u00e5ser sig. F\u00f6r att lossa bromsen lyfter man st\u00e5ngen upp\u00e5t igen, f\u00f6rslagsvis med foten. <\/p>\n\n\n\n

Kvalit\u00e9n p\u00e5 material kan diskuteras h\u00e4r. Det \u00e4r mycket plastdetaljer, och bromsen var l\u00e4nge tr\u00f6g att haka i och vi fick gunga vagnen fram och tillbaka f\u00f6r att lyckas lossa den. St\u00e5ngen har d\u00e4rf\u00f6r blivit lite b\u00f6jd, sen nedan, till f\u00f6ljd av t\u00e5lamodsbrist n\u00e5n vinterdag n\u00e4r bromsen v\u00e4grade haka i. <\/p>\n\n\n\n

\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Nu, efter 18 m\u00e5nader, \u00e4r det inte ett problem l\u00e4ngre men det kan ocks\u00e5 vara f\u00f6r att den har slitits.<\/p>\n\n\n\n

Hjul \u2013 Carena Gotland recension<\/h2>\n\n\n\n
\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Carena Gotland har riktigt stora, punkteringsfria hjul b\u00e5de fram och bak. Framhjulen \u00e4r sv\u00e4ngbara och l\u00e5sbara, de \u00e4r enkla att l\u00e5sa genom att trycka en stor knapp i sidled ovanf\u00f6r hjulet. Det fastnar inte mycket grus i dem, ovan bild \u00e4r p\u00e5 18 m\u00e5nader gamla framhjul p\u00e5 en v\u00e4lanv\u00e4nd vagn.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure><\/div>\n\n\n\n

Framhjulen sitter f\u00f6rh\u00e5llandevis t\u00e4tt ihop, vilket g\u00f6r att det blir sv\u00e5rt att g\u00e5 avslappnat uppf\u00f6r barnvagnssp\u00e5ret i en stentrappa p\u00e5 stan.<\/p>\n\n\n\n

Det b\u00f6r ocks\u00e5 n\u00e4mnas att om barnen sitter p\u00e5 fotst\u00f6den n\u00e4r vagnen \u00e4r i r\u00f6relse s\u00e5 m\u00e5ste de l\u00e4ra sig att deras nedh\u00e4ngande ben kommer i v\u00e4gen f\u00f6r framhjulen om de beh\u00f6ver snurra hela varvet runt \u2013 du vet om man till exempel h\u00e5ller p\u00e5 och trixar sig fram p\u00e5 tr\u00e5nga st\u00e4llet och m\u00e5ste backa flera g\u00e5nger.<\/p>\n\n\n\n

K\u00f6rk\u00e4nsla & Hanterbarhet<\/strong> \u2013 Carena Gotland recension<\/h2>\n\n\n\n

Det \u00e4r f\u00f6rv\u00e5nansv\u00e4rt l\u00e4tt att k\u00f6ra Carena Gotland. Hjulen sv\u00e4nger mjukt och smidigt (i alla fall n\u00e4r du fixat lite med dem), handtagets utformning g\u00f6r den l\u00e4ttare att styra och den rullar bra. Att k\u00f6ra den h\u00e4r vagnen, j\u00e4mf\u00f6rt med att k\u00f6ra en bra enkelvagn (tex Brio Go Next), \u00e4r som att k\u00f6ra en minibuss j\u00e4mf\u00f6rt med en vanlig personbil. <\/p>\n\n\n\n

De stora hjulen g\u00f6r att sm\u00e5 oj\u00e4mnheter i marken inte m\u00e4rks, den fastnar inte p\u00e5 sm\u00e5 trottoarkanter utan du kan bara k\u00f6ra rakt p\u00e5. \u00c4ven tr\u00e4dr\u00f6tter och stenar p\u00e5 skogsstigar, grus (vi har grusg\u00e5ng), sn\u00f6, och annat som annars skulle f\u00e5 mig att sv\u00e4ra \u00e4r en baggis. <\/p>\n\n\n\n

\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Den blir f\u00f6rst\u00e5s mer sv\u00e5rstyrd n\u00e4r barnen sitter p\u00e5 fotst\u00f6det; d\u00e5 snurrar inte framhjulen lika l\u00e4tt, de sjunker ner i gruset och vagnen fastnar l\u00e4ttare. <\/p>\n\n\n\n

I kollektivtrafiken i Stockholm funkar den ocks\u00e5 bra n\u00e4stan \u00f6verallt, men den \u00e4r ju inte liten. Att f\u00e4lla ner handtaget p\u00e5 bussen f\u00f6r att vagnen ska ta mindre plats n\u00e4r folk g\u00e5r f\u00f6rbi g\u00f6r ingen st\u00f6rre skillnad. <\/p>\n\n\n\n

Fj\u00e4dring <\/h3>\n\n\n\n

Det finns inte mycket fj\u00e4dring att tala om i den h\u00e4r vagnen. S\u00e5 \u00e4r det. De stora hjulen d\u00e4mpar lite, och lite svikt finns f\u00f6rst\u00e5s, men det \u00e4r inte d\u00e4mpat p\u00e5 det s\u00e4tt som jag hade velat med en bebis som f\u00f6rv\u00e4ntas sova \u2013 s\u00e5vida bebisen inte \u00e4r av den sorten som beh\u00f6ver vibreras till s\u00f6mns. N\u00e5got ”gung” finns inte alls.<\/p>\n\n\n\n

Hopf\u00e4llning<\/h3>\n\n\n\n

Vi har en annan vagn f\u00f6r utflykter och resor, som inte tar ens i n\u00e4rheten av lika mycket plats som Carena Gotland i bagageluckan. Anledningen \u00e4r att Carena Gotland \u00e4r stor och b\u00f6kig. Den g\u00e5r att f\u00e4lla relativt sm\u00e4rtfritt; ingenting ska monteras av s\u00e5 det \u00e4r bara att f\u00e4lla, och n\u00e4r den baxats in i bagageutrymmet s\u00e5 f\u00e5r det plats lite annat ocks\u00e5 \u2013 fast det beror f\u00f6rst\u00e5s p\u00e5 vilken bil det g\u00e4ller. Vi har en kombi.<\/p>\n\n\n\n

M\u00e5tt & Vikt<\/strong> h\u00e4mtade fr\u00e5n Lekmer.se<\/h3>\n\n\n\n
H\u00f6gsta h\u00f6jd p\u00e5 justerbart handtag<\/strong>: 110 cm
Hjul<\/strong>: 30 cm
Ryggst\u00f6d<\/strong>: 44 x 30 cm
Sits<\/strong>: 23,5 x 30 cm
Bredd<\/strong>: 80 cm
Maxvikt<\/strong>: 2x25 kg
Vikt<\/strong>: 17.6 kg<\/pre>\n\n\n\n

Tillbeh\u00f6r<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Det finns tillbeh\u00f6r, men vi har inte anv\u00e4nt n\u00e5gra. En del accessoarer har vi d\u00e4remot hakat p\u00e5, som till exempel extra reflexer och barnvagnskrokar. S\u00e5nt \u00e4r aldrig fel.<\/p>\n\n\n\n

Probleml\u00f6sning<\/h2>\n\n\n\n

Framhjul<\/h3>\n\n\n\n

Vi konstaterade ganska snabbt att framhjulen snurrade motvilligt n\u00e4r b\u00e5da barnen satt i vagnen och den blev tr\u00f6gstyrd. Resultatet, n\u00e4r man ska kliva p\u00e5 bussen och framhjulen inte \u00e4r rakt st\u00e4llda n\u00e4r de landar p\u00e5 bussgolvet f\u00f6r att sedan b\u00e4ra hela vagnstyngden medan man lyfter in resten av vagnen, blir att vagnen egensinnigt k\u00f6r \u00e5t sidan och det blir om\u00f6jligt att kliva p\u00e5 bussen.<\/p>\n\n\n\n

Efter 3 m\u00e5nader blev de till slut s\u00e5 tr\u00f6gsv\u00e4ngda att vi l\u00e5ste dem i rakt l\u00e4ge. Just d\u00e5 var det inte alls ett problem eftersom det var mycket sn\u00f6 ute \u2013 vagnen tar sig f\u00f6r \u00f6vrigt v\u00e4ldigt bra fram i sn\u00f6 \u2013 men n\u00e4r sn\u00f6n f\u00f6rsvann blev det en kamp att ta vagnen. Jag f\u00f6rs\u00f6kte sm\u00f6rja hjulen, men det var oklart hur det skulle g\u00e5 till s\u00e5 det blev inte s\u00e5 bra.<\/p>\n\n\n\n

Bj\u00f6rn mailade till Lekmer och fick svaret att ibland dras hjulen \u00e5t lite f\u00f6r h\u00e5rt p\u00e5 fabriken, och n\u00e4r vagnen s\u00e4tter sig s\u00e5 blir de tr\u00f6ga. D\u00e5 m\u00e5ste man lossa p\u00e5 hjulen.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Detta g\u00f6r man genom att skruva bort skruvarna som h\u00e5ller fast fotst\u00f6det i tyg, vika tyget \u00e5t sidan och anv\u00e4nda en 6-kantig hylsnyckel med L-handtag, storlek 19mm (en s\u00e5n man har till bilbatteri), f\u00f6r att lossa p\u00e5 muttrarna. Eftersom Lekmer inte s\u00e4ljer s\u00e5na hylsnycklar, och inte heller kunde tala om var man kunde f\u00e5 tag p\u00e5 dem eller ens vilken variant som beh\u00f6vdes (de vi hittade p\u00e5 byggvaruhus var f\u00f6r tjocka), s\u00e5 slutade det med att de skickade deras egen (?) till oss, som vi sen fick skicka tillbaka.<\/p>\n\n\n\n

Jag var s\u00e5 less p\u00e5 vagnj\u00e4veln n\u00e4r jag gjorde det h\u00e4r, s\u00e5 jag passade p\u00e5 att sm\u00f6rja kullager och \u00e4ven pinnen som muttern f\u00e4ster p\u00e5. Jag tog allts\u00e5 loss hela hjulet fr\u00e5n vagnen, torkade av allt och sm\u00f6rjde p\u00e5 nytt. Sen betedde den sig som en dr\u00f6m igen.<\/p>\n\n\n\n

Fotst\u00f6d<\/h3>\n\n\n\n
\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Fotst\u00f6det brast tv\u00e4rs \u00f6ver tyget framf\u00f6r b\u00e5da sitsarna efter ca ett halv\u00e5r. Det KAN ha berott p\u00e5 att jag i ett svagt \u00f6gonblick r\u00e5kade s\u00e4tta mig d\u00e4r … eller jag satte mig p\u00e5 den ena, varf\u00f6r den andra skulle ha g\u00e5tt s\u00f6nder vet jag inte. <\/p>\n\n\n\n

Vi mailade Lekmer och fr\u00e5gade helt enkelt om det skulle vara s\u00e5. De svarade med att skicka ett nytt. Jag v\u00e4ntade med att byta tills det blev dags att sm\u00f6rja\/skruva p\u00e5 ena framhjulet igen \u2013 n\u00e5got som verkar beh\u00f6va g\u00f6ras kanske 2 g\u00e5nger om \u00e5ret \u2013 eftersom det \u00e4r lika bra att g\u00f6ra det samtidigt.<\/p>\n\n\n\n

\"Carena<\/figure>\n\n\n\n
\"\"
Som ny. N\u00e4stan.<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Sammanfattning: vi \u00e4lskar den!<\/h2>\n\n\n\n

Tv\u00e4rtemot vad det kanske verkar, s\u00e5 gillar vi vagnen riktigt mycket. Den har liksom blivit en p\u00e5litlig och sj\u00e4lvklar del i v\u00e5r vardag. Visst, det har beh\u00f6vts fixas med den, men den har aldrig svikit genom att g\u00e5 s\u00f6nder<\/em> och vara obrukbar.<\/p>\n\n\n\n

Det m\u00e4rks tydligt att det \u00e4r en budgetvagn, vill bara ha det sagt, men det visste vi n\u00e4r vi k\u00f6pte den och den h\u00e5ller ju fortfarande riktigt bra. Den ger oss f\u00f6rvisso anledning att betvivla m\u00f6jligheten att s\u00e4lja, eller ens sk\u00e4nka, den vidare n\u00e4r vi \u00e4r klara med den, men det var \u00e5 andra sidan aldrig m\u00e5let.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n
\"Carena<\/figure>\n\n\n\n

Nu \u00e4r den lite rostig h\u00e4r och var, den har en b\u00f6jd fotbromsst\u00e5ng eller vad det nu kallas, saknar en axelremsvaddering och jag misst\u00e4nker att det kommit in smuts i kullagret p\u00e5 ena framhjulet men den b\u00e4r \u00e4nd\u00e5 troget mina barn till lekparker, skogar, pulkabackar och hem \u00f6ver grusg\u00e5ngen utan att driva mig till vansinne som v\u00e5r f\u00f6rra vagn<\/a> kunde g\u00f6ra.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n
\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Om du funderar p\u00e5 om det \u00e4r v\u00e4rt det, s\u00e5 skulle jag s\u00e4ga att ja, det \u00e4r det. <\/p>\n\n\n\n

Bifogar den enda video jag hittat p\u00e5 vagnen, detta \u00e4r fr\u00e5n 2016 och vissa \u00e4ndringar har gjorts p\u00e5 den (som till exempel hur tunga barn den orkar med).<\/p>\n\n\n\n

\n